marți, 25 mai 2010

Despre Gablonturi si Creatiile Noastre

Am observat ca multa lume considera gablonturi toate bijuteriile care nu sunt din aur sau argint. Asa ca am cautat in Dictionarul explicativ al limbii romane gazduit de Google si iata ce definitie am gasit:

Gablont – obiect de podoaba din metale ieftine, fara valoare


Am intrebat mai multi designeri ce cred despre gablonturi.  Raspunsul lui Kezimade mi-a placut cel mai mult:
“Eu, cand am vazut prima data ca o fata isi autodenumea creatiile drept “gablonturi”, m-am incruntat. A doua oara m-am enervat: iar? M-am uitat si eu in DEX si am ajuns la concluzia ca stiam bine definitia si ca ce facem noi NU SUNT gablonturi. Chiar daca nu folosim metale pretioase, e vorba de hand-made. Or gablont inseamna de serie, chiar facut de o masinarie.
Cum sa fie glablont ceva in care se pune inspiratie, suflet, mult timp etc. si care, daca nu e unicat, e cel putin de serie mica? Plus ca multe chiar folositi metale pretioase sau cel putin accesorii placate cu ele.
Ma supar pe voi daca mai ziceti gablonturi despre creatiile voastre minunate!” 


Ii dau dreptate lui Kezimade. Ceea ce facem noi este o arta! Si obiectele facute de noi nu se pot numi gablonturi, ci creatii!
Cum spuneam intr-un alt articol, clientii nostri nu vor sa cumpere ORICE bijuterie! Clientii nostri vor sa cumpere un colier unicat, cu un stil deosebit!
Vor sa cumpere o poveste! Povestea ta! Creatia ta!

4 comentarii:

Raloo spunea...

Asa e, ai dreptate. Ceea ce facem noi nu sunt gablonturi.
Dar din pacate sunt putini cei care apreciaza unicitatea. Sau poate nu o inteleg.
De exemplu, am avut cliente care m`au intrebat daca mai anumite produse care apareau ca vandute desi in dreptul lor scria "unicat" :-<
Poate ca nu ne apreciem bine munca punand preturi accesibile. Poate ca un client, cand vede "unicat" la un pret sub o anumita suma (sa zicem 50 lei) devine confuz...
Deci ce e de facut?

diana spunea...

Foarte frumos spus,dar problema este ca daca eu vreau sa ma autorizez,in CAEN nu este prevazut un cod pentru "creatii handmade", si doar pentru bijuterii din metale si pietre pretioase,iar celelalte intra la gablonturi,imitatii de bijuterii sau bijuterii fantezie. Deci?! Ori n-am stiut eu sa caut? Ma ajuta si pe mine cineva? Pleaaaaaase!!!!! :)

cutiutacubijuterii spunea...

Adevarat ai grait dar din pacate lumea asa le catalogheaza. Ma bucur ca am vazut ce ai scris, ca pot arata si altora sa vada ca am dreptate

andreea_m.d. spunea...

La fel de intrigata am fost & eu sa aud din gura unei potentiale cliente ca ea nu poarta "gablonzuri" & m-am indreptat spre DEX & DexOnLine - am gasit 2 "definitii" ->
1."GABLÓNZ, gablonzuri, s. n. Cristal (1) special cu irizații, folosit la fabricarea unor obiecte de podoabă ieftine; p. ext. obiect de podoabă care are asemenea cristale. [Pr.: gablonț] – Din n. pr. Gablonz."
2."GABLÓNZ [-BLONȚ] s. n. obiect de podoabă din metale ieftine, fără valoare. (< Gablonz denumire germ. a localității Jablonec /Cehia/)"
(....ba poate chiar 3 numarand & paranteza, dar despre bijuterii, de fapt, doar 2....)
Este absolut CLAR, cel puţin pentru mine, ca este vorba de CREAŢiE, fiindca altfel, posibil ca as fi acceptat mai uşor "ETICHETA" !!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails